preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mikleuš

 > Naslovnica
Vijesti

COVID-19 Smjernice za rad s građom i korisnicima Nacionalne i sveučilišne knjižnice primjenjive i na ostale knjižnice u Republici Hrvatskoj

Autor: Dinko Vekić, 28. 4. 2020.

U izradi smjernica korištene su preporuke Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) i Nacionalnog kriznog stožera.

U radu Knjižnice primjenjuju se sljedeće smjernice za rad s korisnicima i građom:

1. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja korisnika i ograničenog broja djelatnika u radnim prostorima Knjižnice kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između korisnika, knjižničara i korisnika te knjižničara.

2. Važno je osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o mjerama socijalnog distanciranja postave na sve ulaze i vidljiva mjesta. Preporuča se i postavljanje oznaka o nužnoj udaljenosti.

3. Gdje je moguće, preporučuje se osigurati protočnost korisnika tako da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska iz prostora Knjižnice.

4. Potrebno je na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni.

5. Potrebno je osigurati dezinfekcijska sredstva na ulazu/izlazu, na ulazima i izlazima na svakom katu i na svakom korisničkom pultu.

6. Knjižničari moraju imati zaštitne rukavice i zaštitnu masku.

7. Prilikom vraćanja građe korisnik ostavlja građu na označeno mjesto (kutiju, košaricu) na pultu, a nakon svakog se vraćanja građe pult dezinficira. Knjižničar bilježi datum i vrijeme prihvata građe.

8. Preporuča se da jedna osoba preuzima vraćenu građu, a druga izdaje naručenu građu. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ili pravilno oprati ruke (prema naputcima HZJZ) između prihvata vraćene građe i izdavanja građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat vraćene građe i izdavanje građe između te dvije aktivnosti.

9. Preporuča se da osoba koja izdaje naručenu građu ne obavlja i naplatu usluga, zakasnine, učlanjivanja i sl. gotovinom. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja naručene građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat novca između te dvije aktivnosti.

10. Vraćena građa koju je korisnik odložio u košaricu/kutiju odvozi se u prethodno pripremljen prostor u Knjižnici – izdvojenu prostoriju za dezinfekciju i karantenu. U karanteni se nalazi popis građe s podatcima o prispjeću (datum i vrijeme).

11. Građa se ostavlja u karanteni 72 sata, a nakon toga se vraća na spremište. Ne preporučuje se dezinfekcija građe ako nije nužno potrebna (jedino u slučaju žurne posudbe tek vraćene građe) i to isključivo ako građa ima plastificirane korice ili ovitak, mogu se nakon 24 sata dezinficirati korice i/ili ovitak etilnim alkoholom (70 %) i dati u posudbu. Pojedini materijali (tinta, tiskarska boja) osjetljivi su na alkohol ili koja druga sredstva za dezinfekciju pa dezinfekciju građe u pravilu provode konzervatori. Dosadašnja su istraživanja pokazala da je životni vijek Covida-19 pri sobnoj temperaturi za papir, karton i tekstil do 24 sata, a za plastiku 72 sata.

12. Prihvat obveznog primjerka obavlja se na isti način kao prihvat vraćene građe od korisnika osim što prinovljena građa uglavnom dolazi zapakirana. U tom slučaju građa se raspakira, a pakirni materijal (papir, ljepenka, folija) odlaže u spremnike za odvojeno prikupljanje otpada.

13. U karanteni se na navedeni način ostavljaju i sve ostale pošiljke (službena pošta, nabavljena roba) koje se dostavljaju u Knjižnicu.

14. Potrebno je osigurati odvojeno odlaganje eventualno kontaminiranog pakirnog materijala (u skladu s životnim vijekom virusa na pojedinim materijalima), a posebno organizirati odlaganje zaštitne opreme (rukavice, maske) djelatnika i korisnika.

15. Rad djelatnika potrebno je organizirati u skladu s navedenim mjerama - osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja djelatnika u uredima kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između knjižničara.

16. U skladu s prethodno navedenim mjerama, potrebno je osigurati i razmak mjesta za rad u čitaonicama i ostalim korisničkim prostorima fizičkim uklanjanjem stolaca i/ili postavljanjem jasnih oznaka Mjesto za rad radi osiguravanja socijalnog distanciranja. 

17. Uz redovito čišćenje prostora Knjižnice i okolnog prostora potrebno je provoditi učestaliju dezinfekciju kvaka, telefona i računalne opreme (tipkovnica, miš), liftova, rukohvata i sl.

18. Preporuča se ograničavanje broja djelatnika u prostoru knjižnice, održavanje samo nužnih fizičkih sastanaka uz navedene propisane mjere te nastavak sastanaka na daljinu korištenjem uvedenih digitalnih alata i sudjelovanjem djelatnika iz ureda.

19. Preporuča se primjena navedenih mjera i u ostalim knjižnicama te prilagodba u skladu s mogućnostima knjižnica. Preporuča se organizacija webinara i online sastanaka i savjetovanja djelatnica Matične službe NSK, predstavnika Odjela Zaštite i pohrane NSK i matičara kako bi se brže rješavala otvorena pitanja i pojedinačni upiti.

20. Sve informacije o radu Knjižnice u novim uvjetima potrebno je objaviti na portalu NSK i društvenim mrežama NSK te redovito osuvremenjivati u slučaju promjene.

Zagreb, 23. travnja 2020. 
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu




Vijesti

COVID-19 Smjernice za rad s građom i korisnicima Nacionalne i sveučilišne knjižnice primjenjive i na ostale knjižnice u Republici Hrvatskoj

Autor: Dinko Vekić, 28. 4. 2020.

U izradi smjernica korištene su preporuke Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) i Nacionalnog kriznog stožera.

U radu Knjižnice primjenjuju se sljedeće smjernice za rad s korisnicima i građom:

1. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja korisnika i ograničenog broja djelatnika u radnim prostorima Knjižnice kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između korisnika, knjižničara i korisnika te knjižničara.

2. Važno je osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o mjerama socijalnog distanciranja postave na sve ulaze i vidljiva mjesta. Preporuča se i postavljanje oznaka o nužnoj udaljenosti.

3. Gdje je moguće, preporučuje se osigurati protočnost korisnika tako da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska iz prostora Knjižnice.

4. Potrebno je na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni.

5. Potrebno je osigurati dezinfekcijska sredstva na ulazu/izlazu, na ulazima i izlazima na svakom katu i na svakom korisničkom pultu.

6. Knjižničari moraju imati zaštitne rukavice i zaštitnu masku.

7. Prilikom vraćanja građe korisnik ostavlja građu na označeno mjesto (kutiju, košaricu) na pultu, a nakon svakog se vraćanja građe pult dezinficira. Knjižničar bilježi datum i vrijeme prihvata građe.

8. Preporuča se da jedna osoba preuzima vraćenu građu, a druga izdaje naručenu građu. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ili pravilno oprati ruke (prema naputcima HZJZ) između prihvata vraćene građe i izdavanja građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat vraćene građe i izdavanje građe između te dvije aktivnosti.

9. Preporuča se da osoba koja izdaje naručenu građu ne obavlja i naplatu usluga, zakasnine, učlanjivanja i sl. gotovinom. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja naručene građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat novca između te dvije aktivnosti.

10. Vraćena građa koju je korisnik odložio u košaricu/kutiju odvozi se u prethodno pripremljen prostor u Knjižnici – izdvojenu prostoriju za dezinfekciju i karantenu. U karanteni se nalazi popis građe s podatcima o prispjeću (datum i vrijeme).

11. Građa se ostavlja u karanteni 72 sata, a nakon toga se vraća na spremište. Ne preporučuje se dezinfekcija građe ako nije nužno potrebna (jedino u slučaju žurne posudbe tek vraćene građe) i to isključivo ako građa ima plastificirane korice ili ovitak, mogu se nakon 24 sata dezinficirati korice i/ili ovitak etilnim alkoholom (70 %) i dati u posudbu. Pojedini materijali (tinta, tiskarska boja) osjetljivi su na alkohol ili koja druga sredstva za dezinfekciju pa dezinfekciju građe u pravilu provode konzervatori. Dosadašnja su istraživanja pokazala da je životni vijek Covida-19 pri sobnoj temperaturi za papir, karton i tekstil do 24 sata, a za plastiku 72 sata.

12. Prihvat obveznog primjerka obavlja se na isti način kao prihvat vraćene građe od korisnika osim što prinovljena građa uglavnom dolazi zapakirana. U tom slučaju građa se raspakira, a pakirni materijal (papir, ljepenka, folija) odlaže u spremnike za odvojeno prikupljanje otpada.

13. U karanteni se na navedeni način ostavljaju i sve ostale pošiljke (službena pošta, nabavljena roba) koje se dostavljaju u Knjižnicu.

14. Potrebno je osigurati odvojeno odlaganje eventualno kontaminiranog pakirnog materijala (u skladu s životnim vijekom virusa na pojedinim materijalima), a posebno organizirati odlaganje zaštitne opreme (rukavice, maske) djelatnika i korisnika.

15. Rad djelatnika potrebno je organizirati u skladu s navedenim mjerama - osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja djelatnika u uredima kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između knjižničara.

16. U skladu s prethodno navedenim mjerama, potrebno je osigurati i razmak mjesta za rad u čitaonicama i ostalim korisničkim prostorima fizičkim uklanjanjem stolaca i/ili postavljanjem jasnih oznaka Mjesto za rad radi osiguravanja socijalnog distanciranja. 

17. Uz redovito čišćenje prostora Knjižnice i okolnog prostora potrebno je provoditi učestaliju dezinfekciju kvaka, telefona i računalne opreme (tipkovnica, miš), liftova, rukohvata i sl.

18. Preporuča se ograničavanje broja djelatnika u prostoru knjižnice, održavanje samo nužnih fizičkih sastanaka uz navedene propisane mjere te nastavak sastanaka na daljinu korištenjem uvedenih digitalnih alata i sudjelovanjem djelatnika iz ureda.

19. Preporuča se primjena navedenih mjera i u ostalim knjižnicama te prilagodba u skladu s mogućnostima knjižnica. Preporuča se organizacija webinara i online sastanaka i savjetovanja djelatnica Matične službe NSK, predstavnika Odjela Zaštite i pohrane NSK i matičara kako bi se brže rješavala otvorena pitanja i pojedinačni upiti.

20. Sve informacije o radu Knjižnice u novim uvjetima potrebno je objaviti na portalu NSK i društvenim mrežama NSK te redovito osuvremenjivati u slučaju promjene.

Zagreb, 23. travnja 2020. 
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu




Vijesti

COVID-19 Smjernice za rad s građom i korisnicima Nacionalne i sveučilišne knjižnice primjenjive i na ostale knjižnice u Republici Hrvatskoj

Autor: Dinko Vekić, 28. 4. 2020.

U izradi smjernica korištene su preporuke Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) i Nacionalnog kriznog stožera.

U radu Knjižnice primjenjuju se sljedeće smjernice za rad s korisnicima i građom:

1. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja korisnika i ograničenog broja djelatnika u radnim prostorima Knjižnice kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između korisnika, knjižničara i korisnika te knjižničara.

2. Važno je osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o mjerama socijalnog distanciranja postave na sve ulaze i vidljiva mjesta. Preporuča se i postavljanje oznaka o nužnoj udaljenosti.

3. Gdje je moguće, preporučuje se osigurati protočnost korisnika tako da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska iz prostora Knjižnice.

4. Potrebno je na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni.

5. Potrebno je osigurati dezinfekcijska sredstva na ulazu/izlazu, na ulazima i izlazima na svakom katu i na svakom korisničkom pultu.

6. Knjižničari moraju imati zaštitne rukavice i zaštitnu masku.

7. Prilikom vraćanja građe korisnik ostavlja građu na označeno mjesto (kutiju, košaricu) na pultu, a nakon svakog se vraćanja građe pult dezinficira. Knjižničar bilježi datum i vrijeme prihvata građe.

8. Preporuča se da jedna osoba preuzima vraćenu građu, a druga izdaje naručenu građu. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ili pravilno oprati ruke (prema naputcima HZJZ) između prihvata vraćene građe i izdavanja građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat vraćene građe i izdavanje građe između te dvije aktivnosti.

9. Preporuča se da osoba koja izdaje naručenu građu ne obavlja i naplatu usluga, zakasnine, učlanjivanja i sl. gotovinom. Ukoliko to nije moguće organizirati, knjižničar mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja naručene građe te dezinficirati površinu/pult na kojem se provodi prihvat novca između te dvije aktivnosti.

10. Vraćena građa koju je korisnik odložio u košaricu/kutiju odvozi se u prethodno pripremljen prostor u Knjižnici – izdvojenu prostoriju za dezinfekciju i karantenu. U karanteni se nalazi popis građe s podatcima o prispjeću (datum i vrijeme).

11. Građa se ostavlja u karanteni 72 sata, a nakon toga se vraća na spremište. Ne preporučuje se dezinfekcija građe ako nije nužno potrebna (jedino u slučaju žurne posudbe tek vraćene građe) i to isključivo ako građa ima plastificirane korice ili ovitak, mogu se nakon 24 sata dezinficirati korice i/ili ovitak etilnim alkoholom (70 %) i dati u posudbu. Pojedini materijali (tinta, tiskarska boja) osjetljivi su na alkohol ili koja druga sredstva za dezinfekciju pa dezinfekciju građe u pravilu provode konzervatori. Dosadašnja su istraživanja pokazala da je životni vijek Covida-19 pri sobnoj temperaturi za papir, karton i tekstil do 24 sata, a za plastiku 72 sata.

12. Prihvat obveznog primjerka obavlja se na isti način kao prihvat vraćene građe od korisnika osim što prinovljena građa uglavnom dolazi zapakirana. U tom slučaju građa se raspakira, a pakirni materijal (papir, ljepenka, folija) odlaže u spremnike za odvojeno prikupljanje otpada.

13. U karanteni se na navedeni način ostavljaju i sve ostale pošiljke (službena pošta, nabavljena roba) koje se dostavljaju u Knjižnicu.

14. Potrebno je osigurati odvojeno odlaganje eventualno kontaminiranog pakirnog materijala (u skladu s životnim vijekom virusa na pojedinim materijalima), a posebno organizirati odlaganje zaštitne opreme (rukavice, maske) djelatnika i korisnika.

15. Rad djelatnika potrebno je organizirati u skladu s navedenim mjerama - osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja djelatnika u uredima kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između knjižničara.

16. U skladu s prethodno navedenim mjerama, potrebno je osigurati i razmak mjesta za rad u čitaonicama i ostalim korisničkim prostorima fizičkim uklanjanjem stolaca i/ili postavljanjem jasnih oznaka Mjesto za rad radi osiguravanja socijalnog distanciranja. 

17. Uz redovito čišćenje prostora Knjižnice i okolnog prostora potrebno je provoditi učestaliju dezinfekciju kvaka, telefona i računalne opreme (tipkovnica, miš), liftova, rukohvata i sl.

18. Preporuča se ograničavanje broja djelatnika u prostoru knjižnice, održavanje samo nužnih fizičkih sastanaka uz navedene propisane mjere te nastavak sastanaka na daljinu korištenjem uvedenih digitalnih alata i sudjelovanjem djelatnika iz ureda.

19. Preporuča se primjena navedenih mjera i u ostalim knjižnicama te prilagodba u skladu s mogućnostima knjižnica. Preporuča se organizacija webinara i online sastanaka i savjetovanja djelatnica Matične službe NSK, predstavnika Odjela Zaštite i pohrane NSK i matičara kako bi se brže rješavala otvorena pitanja i pojedinačni upiti.

20. Sve informacije o radu Knjižnice u novim uvjetima potrebno je objaviti na portalu NSK i društvenim mrežama NSK te redovito osuvremenjivati u slučaju promjene.

Zagreb, 23. travnja 2020. 
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu




CMS za škole logo
Osnovna škola Mikleuš / Školska 13, HR-33517 Mikleuš / www.os-mikleus.skole.hr / ured@os-mikleus.skole.hr
preskoči na navigaciju